Co je dobré vědět
- Pneumatika se sama pozvolna vypouští, a to zhruba o 50?100 g měsíčně.
- Uživatel vozidla kontroluje tlak huštění svých pneumatik průměrně jednou ročně.
- Jízda s podhuštěnými pneumatikami je riziková, protože v závažných situacích nemá vozidlo stoprocentní odezvu řízení.
- Dusík je inertní a stabilní plyn, jehož tlak zůstává konstantní i v případě zahřívání pneumatik. Velikost molekul dusíku znemožňuje ztrátu tlaku huštění, která bývá způsobena přirozenou pórovitostí pneumatiky.
Výhody huštění pneumatik dusíkem
Bezpečnost
- Vyšší bezpečnost a současně nižší riziko defektu pneumatiky, ke kterému dochází při jízdě s nesprávně nahuštěnými pneumatikami.
- Lepší jízdní vlastnosti vozidla a větší jízdní komfort díky správnému tlaku v pneumatikách.
- Lepší přilnavost pneumatik k vozovce díky malým rozdílům tlaku plynu, které bývají způsobovány vlhkostí vzduchu v pneumatikách.
Nižší náklady na pohonné hmoty i pneumatiku
- Pneumatiky nahuštěné na správný tlak mají nižší valivý odpor a šetří spotřebu paliva.
- Stálý a správný tlak v pneumatikách zvyšuje jejich životnost, protože se běhoun opotřebovává rovnoměrně.
Ochrana životního prostředí
- Snížená spotřeba paliva znamená také méně emisí plynů způsobujících skleníkový efekt.
- Zvýšený kilometrový nájezd pneumatik znamená menší množství pneumatik určených k likvidaci.