Jaké vybavení používáme pro přezutí pneumatik?
Samotné přezutí provádí odborně vyškolený personál a jsou mu nápomocny nejmodernější přístroje.
- Hydraulický zvedák ? hever
- Pneumatický utahovák
- Komfortní zouvačka
- Komfortní vyvažovačka
- Myčka kol
Prohlédněte si naše technologické zázemí na virtuální prohlídce
Jak probíhá přezutí?
U každého kola, které se z vozidla sejme, je třeba nejprve povolit pomocí pneumatického utahováku všechny šrouby, a to včetně bezpečnostního. Na zouvačce se oddělí pneumatika od ráfku. Nově instalovaná pneumatika musí být nejprve opatřena speciálním nátěrem v místě kontaktu s ráfkem, musí být vyměněn ventil pro huštění, a poté se naplní inertní směsí (nahustí se na požadovaný tlak vzduchem zbaveným vlhkosti a nečistot). Aby byla jízda komfortní a bezpečná, je třeba ještě celý komplet ráfku a pneumatiky vyvážit. Při montování na vozidlo se kola dotahují pneuutahovákem a posléze se dotáhnou momentovým klíčem, aby byl dodržen správný moment utahování. Staré pneumatiky (ty vyměňované) jsou umyty v myčce pomocí tlaku vody a jemného granulátu. Osušená pneumatika je předána zpět zákazníkovi nebo je uskladněna v PneuHotelu.
Kdy je třeba mít zimní pneumatiky?
Provozovatelé motorového vozidla mají povinnost vybavit vozidlo od 1. listopadu do 31. března na všech vozovkách zimními pneumatikami, a to za předpokladu, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy, nebo v případě, kdy je možné dle počasí předpokládat, že tato situace nastane v době provozu vozidla na komunikacích. V úseku platnosti označených dopravní značkou "zimní výbava" - C15a/C15b, je povinnost zimní pneumatiky použít bez ohledu na povětrnostní podmínky.
Vozidla s hmotností do 3500 kg mají povinnost použít zimní pneumatiky na všech kolech s hloubkou dezénu nejméně 4 mm. Motorová vozidla s hmotností nad 3500 kg pak musí mít zimními pneumatikami opatřena všechna kola hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly a minimální hloubkou dezénových drážek 6 mm.